ساختار باسکول جاده ای نسبت به باسکول صنعتی از موارد زیادی تشکیل شده و از نظر عملکر بسیار پیچیده تر از باسکول صنعتی می باشد. نحوه اجرای باسکول جاده ای نسبت به باسکول صنعتی سخت تر بوده و به زمان زیادی نیاز دارد. اما از نظر شکل ظاهری باسکول جاده ای نسبت به باسکول صنعتی از ظاهر ساده تری ساخته شده است. حداکثر ظرفیت تحمل بار برای باسکول جاده ای تعیین شده و مقداری ثابت می باشد. معمولا اولین قدم برای اجرای باسکول عملیات گوربرداری و خاک برداری می باشد که نیازمند وقت کافی است. عملیات خاکبرداری با استفاده از نقشه ساخت باسکول انجام می گیرد.
مرحله بعد از خاک برداری و گوربرداری، عملیات فوندانسیون می باشد. در این مرحله کلاف های فی به هم متصل شده و فضاهای خالی بین کلاف ها با بتن پر می شود. با این کار مقاومت باسکول از طرف کف زمین بیشتر شده و توانایی بار زیادی را از کف دارد. معمولا عملیات بتن ریزی زیر صفحه پلتفرم انجام می گیرد تا مقاومت زیادی در برابر تحمل وزن را داشته باشد. این کار باعث افزایش قدرت حسگرها در تشخیص وزن جسم می شود. در اجرای باسکول جاده ای مرحله فوندانسیون مهم ترین قسمت کار می باشد که باید به آن توجه ویژه ای شود.
1. باسکول جاده ای در برابر ضربات مختلف از خود مقاومت زیادی نشان می دهد.
2. باسکول جاده ای طبق آزمایشات زیادی که محققان روی آن ها انجام داده اند دریافته ان که فشار توسط قالب های بتنی نسبت به قالب های فی بیشتر مهار می شود.
3. باسکول های دارای ضمانت نامه بین المللی بوده که نکات ایمنی مربوطه در دفترچه راهنما در کاتالوگ شرکت سازنده قرار داده شده است.